De ce îți dă Spotify banii înapoi din cauza unor reclame

de: Alexandru Puiu
05 07. 2018

În urmă cu câteva zile, detaliam performanța spectaculoasă a noului album aparținând lui Drake pe serviciile de streaming. În mod previzibil, recordurile cu pricina au fost cauzate și de promoții agresive.

Nu spune nimeni că cel mai noul album al lui Drake este de o calitate îndoielnică. Având în vedere echipa stufoasă de producători din spate, ar fi imposibil. Se pare totuși că Scorpion ar fi trebuit să aibă un impact online un pic mai mic, dacă nu ar fi fost promovat la fel de intens precum cel mai nou Call of Dutty sau un nou parfum de la Chanel.

Din păcate, recordurile depășite de Drake vor fi puse sub semnul îndtrebării din cauza promoțiilor agresive pe care le-am văzut pe serviciile de streaming.

Situația promoțiilor pentru albumul lui Drake a fost atât de agresivă pe Spotify, chiar și în cazul abonaților plătitori de abonament, încât un număr importat de utilizatori au sunat la suport și și-au cerut banii înapoi.

În contractul digital dintre un abonat și Spotify, serviciul de streaming se angajează să nu îți mai servească nici un fel de reclame, dacă plătești o sumă lunară de bani. În contextul în care bannerele cu Drake au apărut în fiecare colț al interfeței, iar piesele sale au fost incluse în liste de redare care nu aveau nici o legătură cu muzica rap, era evident că vorbim de reclame.

Conform celor de la TechCrunch, mai mulți abonați la Spotify au avut aceeași idee și au sunat la linia de suport pentru a cere returnarea valorii abonamentului. De frică să nu-și piardă abonații, nici unuia dintre apelanți nu i-a fost refuzată doleanța. Partea bună este că întregul efort promoțional a încetat.

Pe contul oficial de Twitter al Spotify se menționează clar că secțiunile Browse și Playlists vor reveni la normal în curând.

Ca referință, campania intitulată Scorpion SZN a fost prima de acest gen pe Spotify, iar având în vedere consecințele costisitoare, nu este exclus să fie și ultima.